:format(jpeg))
Müüki soodustav ja pilkupüüdev kaupluse valgustus
Kaupluse aknavalgustus ja kaupluse valgustusKaupluse valgustus muudab müügipinna kaubad tõeliselt atraktiivseks, näiteks pagariärides, toidupoodides, aga ka moepoodides või raamatupoodides. Valgus suunab vaataja pilgu ja näitab valikut visuaalselt kõige paremini. Selle saavutamiseks peab kaupluste valgustusel olema kõrge CRI-väärtus, mis on vähemalt Ra 80, et kunstliku valguse värvispektrit ideaalselt jäljendada.
Miks peaksite kasutama kaupluste valgustuse projekteerimist
Kaupluse valgustuse puhul on alati soovitatav kasutada asjatundlikku valgustustehnikat. See hõlmab kõiki tehnilisi ja asukohaspetsiifilisi omadusi, et kutsuda kliente peatuda ja rõhutada kaupu. Valgustusdisainerid teavad ka, kuidas integreerida uusimat valgustustehnoloogiat täiuslikult kauplusekeskkonda. Näidetena võib tuua suure jõudlusega, vähe hooldust nõudva LED-poodide valgustuse või HCL-andurid, mis kohandavad heledust ja värvitemperatuuri automaatselt vastavalt päeva kulgemisele ja toetavad seega inimeste loomulikku biorütmi.
Mida on vaja arvestada kaupluse valgustuse puhul?
:format(jpeg))
Põhivalgustus, mis tagab ühtlase heleduse kogu kaupluse piirkonnas, hõlmab järgmist
- Laetuled
- Süvistatavad kohtvalgustid
- Rippvalgustid
:format(jpeg))
Aktsentvalgustust kasutatakse konkreetsete tootepindade või üksikute kaupade täpseks valgustamiseks, näiteks vorsti- ja juustulett või raamatupoodides praeguse bestselleri väljapanekuala. See poe valgustuse aspekt suunab külastaja tajumist. Nende hulka kuuluvad:
- Laetuled
- Süvistatavad kohtvalgustid
- Rippvalgustid
:format(jpeg))
Vitriin on tavaliselt esimene kokkupuutepunkt kliendiga ning sellel on valguse ja varju dünaamilise mängu kaudu märguandev mõju. Ka kaupluse valgustus võib siin mängida valgusvärviga: Jahedad valgusvärvid > 4000 kelvini annavad värskust ja dünaamilisust, samas kui soojad valgusvärvid kuni 3000 kelvini mõjuvad hubaselt ja loovad näiteks kondiitritöökojas eriti maitsvate kookide ja küpsetiste jaoks meeleolu.
:format(jpeg))
Riiulite ja vitriinide valgustus on kaasaegse kaupluse valgustuse keskne osa ja aitab oluliselt kaasa toodete tõhusale esitlemisele. Sihtotstarbeline valgustus võib vallandada ostuimpulssi ja parandada kliendikogemust. Energiasäästlikud LED-lahendused ei paku mitte ainult kõrget valgustuskvaliteeti, vaid ka madalaid kasutuskulusid ja pikka kasutusiga.
:format(jpeg))
Kassa- ja teenindusruumid on müügisaali kontaktpunktid ja vajavad sihipärast, funktsionaalset valgustust. Optimeeritud valgustus tagab tõhusad töötingimused ning loob klientidele usalduse ja orienteerumise. Kaasaegsed LED-lahendused ühendavad pimestusvaba valguse ja atraktiivse atmosfääri, mis jätab professionaalse mulje kuni viimase meetrini.
:format(jpeg))
Riietusruumide valgustus mõjutab klientide heaolutunnet ja seega ka nende ostuotsuseid. Ühtlane, tõepärane valgus väldib ebameeldivaid varje ja loob meeldiva atmosfääri, kus kliendid naudivad aega veeta. Kaasaegne LED-valgustus võimaldab ka valida täpselt vastava sihtrühma jaoks sobiva valgusvärvi.
:format(jpeg))
Kaupluse valgustus koos rööbastee süsteemidega
Rööbassüsteemid pakuvad paindlikkust, kuna valgustid saab paigutada ükskõik kuhu rööbasteel. Raudteesüsteemide puhul eristatakse üldiselt madalpingesüsteeme ja kõrgepingesüsteeme. Kõrgepingesektoris eristatakse veel ühefaasilisi ja mitmefaasilisi, nt 3-faasilisi.
Ühe- ja mitmefaasilise süsteemi erinevus seisneb selles, et ühefaasilise süsteemi puhul saab laternaid ainult koos sisse või välja lülitada või timmida. See süsteem on rohkem orienteeritud lõppkliendile. Kasutatakse sama tootja spotte, kohtvalgusteid ja rööpaid.
3-faasiliste süsteemide eeliseks on võimalus lülitada mitut valgustit erinevalt ja luua seega erinevaid stsenaariume. Tootjate vaheline ühilduvus võib olla olemas, näiteks Arcchio raudteesüsteemide puhul.
Kaupluse valgustuse tehnilised aspektid
Värviedastus on esitatud arvuna Ra, millele järgneb värviedastuse protsent võrreldes loomuliku päevavalgusega. 100-protsendiline värvitruudus saavutatakse praegu ainult halogeenlampidega, kuid Ra 80 kvaliteetsete LED-poodide valgustuse valgus näeb juba praegu väga loomulik välja.
Kaupluste valgustuses ei tohiks kasutada väärtusi alla Ra 80, et vältida ebameeldivaid, valesid värve kaupadel, mis on eriti oluline näiteks moetööstuses, et vältida klientide pettumust.
Teine oluline tegur valguse kvaliteedi jaoks on värvitemperatuur ehk valguse värvus. See mõjutab seda, kuidas kaupu ja eelkõige toiduaineid tajutakse. Sel juhul ei ole valge sama mis valge.
Värvitemperatuur muudab valguse kas sinakaks ja seega jahedaks või punakaks ja seega soojemaks.
Eriti supermarketites valitakse heledad värvid spetsiaalselt erinevate toiduainete jaoks, näiteks soe valge värvus maitsva liha ja krõbeda leiva jaoks. Söö silmadega!
Kaupluste valgustuse seaduslikud nõuded
Kaupluse valgustuse puhul tuleb järgida seaduslikke eeskirju. Põhiline heledus kaupluses peab olema vähemalt 300 luksi, kassas isegi 500 luksi. Klientide mugavuse huvides võib teatud valdkondades muidugi ületada seaduslikke norme, näiteks raamatupoodides, et klientidel oleks lihtne kirjandust sirvida.
Jätkusuutlikkus LED-poe valgustuse kaudu
LED-poodide valgustuse puhul keskendutakse ökoloogilisele ja majanduslikule jätkusuutlikkusele:
- Suur energiasääst tänu madalale võimsusele
- samaaegselt suur heledus tänu paremale valgustõhususele 100 lm/W
- Väga hea värviedastus vähemalt Ra 80 kuni Ra 90.
- Lai valik saadaolevaid valgusvärve
- Pikk kasutusiga alates 50 000 töötunnist
- Ei mingit IR- ja UV-kiirgust, mis mõjutaks kauba kvaliteeti.
Valgustuse projekteerimine aadressil Lumories.pro toetab ettevõtteid nende teel energiatõhusamaks ja jätkusuutlikumaks organisatsiooniks, kasutades kliimasõbralikku valgustust. Investeering tasub ettevõtetele mitmel viisil ära: riiklikud programmid edendavad ka tõhusat sise- ja välisvalgustust kuni 50%-lise toetusega.
Eduka kaupluse valgustuse võrdlusprojektid
:format(jpeg))
Kaasaegne kaupluse valgustus apteegis
:format(jpeg))
Valgustus kohviku ja kaupluse 2-in-1 kombinatsioonile